loader-img
loader-img-2
بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کدام است؟

مناطق گرمسیری مانند خوزستان، آبادان، بوشهر، اهواز و حتی قم و یزد که دارای آب و هوای گرم و خشک می باشند به دلیل گرمای طاقت فرسا مخصوصا در فصل تابستان که دیگر کولر های آبی جوابگوی تامین سرمایش در محل کار و منزل نمی باشند مردم به دنبال استفاده از کولر گازی ها هستند تا بتوانند در هوای مطلوب و خنک به کارهای روزمره خود بپردازند. به همین دلیل نکاتی وجود دارد که برای خرید بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری یا جنوب باید به آن توجه کنید تا اسپلیت مناسب با شرایط خود را تهیه نمایید. از مهم ترین این نکات خریدن کولرگازی بر اساس اقلیم آب و هوایی می باشد که تاثیر زیادی در عمر دستگاه، مصرف برق و بازدهی دستگاه دارد. این مقاله به بررسی بهترین اسپلیت برای مناطق گرمسیری پرداخته اگر می خواهید درباره بهترین برند های کولر گازی بدانید بهتر است که مقاله بهترین کولر گازی را مطالعه نمایید. در اینجا به بررسی انتخاب بهترین کولر گازی برای جنوب ایران و بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری خواهیم پرداخت:

 

کلاس های آب و هوایی کولر گازی و کمپرسور های مناسب آن کدام است؟

کلاس آب و هوایی کولرگازی به سه نوع آب و هوای معتدل (T1)، آب و هوای سرد (T2) و آب و هوای خشک گرمسیری (T3) تقسیم می شود. کولر گازی های T3 در دمای تا 55 درجه سانتی گراد و برای استفاده در مناطق تروپیکال کشور از جمله بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان و بوشهر مناسب هستند. البته امروزه کولر گازی های نسل جدید توانایی کارکرد تا دمای 65 درجه سانتی گراد را نیز دارند. کمپرسورهایی که برای مناطق گرمسیری مناسب هستند مدل اسکرول و پیستونی می باشند زیرا توان برودتی و بازدهی بالایی دارند. حتما به کمپرسور کولرگازی که خریداری می کنید توجه کنید زیرا عدم تناسب کمپرسور با شرایط آب و هوایی سبب بالا رفتن مصرف انرژی و پایین آمدن بازدهی دستگاه می شود و همین امر به مرور زمان از عمر کولر گازی می کاهد.

کلاس آب و هوایی کولرگازی

آیا برای مناطق جنوب کولر گازی مناسب است یا خیر؟

بله در واقع به دلیل گرمای شدید در این مناطق گاهی اوقات کولرهای آبی کافی نیستند به همین دلیل بهتر است از کولرگازی استفاده شود. البته تعیین ظرفیت لازم طبق متراژ و انتخاب مدل هایی از کولرگازی که برای این مناطق مناسب هستند در کیفیت کارکرد و بازدهی دستگاه تاثیر گذار خواهد بود. استفاده از کولرگازی علاوه بر تامین سرمایش یا گرمایش لازم مزیت های دیگری مانند کاهش خطرات گرمازدگی، بیشتر شدن کیفیت هوا، کاهش حشرات موذی، خواب راحت به دلیل امکان تایمر موجود در آن و... را به دنبال دارد.

 

برای اطلاع از بهترین کولر گازی برای مناطق مرطوب می توانید مقاله چه نوع کولر گازی برای شمال بهتر است؟ را مطالعه نمایید.

 

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق جنوب

هنگام انتخاب و خرید کولرگازی مناسب جنوب یا مناطق گرمسیر باید به مواردی مانند ظرفیت برودتی جهت عملکرد صحیح سرمایش و توزیع هوای مطبوع توجه کنید. از دیگر نکات قابل توجه نوع گاز مبرد خنک کننده است که بهتر از از نوع R410a باشد. میزان صدای تولید شده توسط دستگاه و میزان مصرف برق آن نیز در انتخاب بهترین کولرگازی تاثیرگذار خواهد بود. در صورت استفاده از اسپلیت های مجهز به اینورتر مصرف برق کمتری خواهید داشت. بازدهی و راندمان کولرگازی نیز پارامتر مهم در انتخاب اسپلیت است که می توانید آن را در دفترچه راهنما دستگاه مشاهده نمایید.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب کولرگازی

بهترین برند کولر گازی برای جنوب ایران

بهترین برند کولر گازی برای مناطق گرمسیری می تواند به ویژگی های مورد نظر و شرایط بستگی داشته باشد. برند هایی مانند کولرگازی گری، ال جی، سامسونگ، وست کول، گرین، اجنرال، مدیا، وستن ایر، هایسنس و... اگر مدل های کولر گازی گرمسیری آن ها را تهیه کنید می توانند برای شما مناسب باشند. اما به صورت کلی با رعایت اصول و در نظر گرفتن نکاتی مانند شرایط آب و هوایی و تعیین متراژ و انتخاب ظرفیت دستگاه بر اساس آن می توانید هر یک از برند های نام برده شده را انتخاب نمایید و از بازدهی و کارایی آن بهره مند شوید.

 

نتیجه گیری

برای این که بهترین کولر گازی مناسب مناطق گرمسیری مانند اهواز، آبادان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و... را خریداری نمایید بهتر است که از ابتدا ظرفیت لازم برای متراژ مکان موردنظر را تعیین نمایید سپس دستگاه هایی که برای مناطق گرمسیری (تروپیکال) طراحی شده اند و مجهز به کمپرسور پیستونی یا اسکرال هستند را تهیه کنید تا از تمام امکانات اسپلیت به بهترین شکل استفاده کرده و از بهره وری بالای آن لذت ببرید. همچنین برای آسایش دمایی، افزایش کارایی سایت تهویه مطبوع مهاجر با کارشناسان فنی به سوالات شما درباره انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کشور پاسخ می دهند تا بتوانید کولرگازی مناسب با شرایطتان خریداری نمایید.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir