loader-img
loader-img-2
نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

یکی از نیازهای های اساسی ما در فصل گرما و سرما تامین سرمایش و گرمایش محیط می باشد. یکی از سیستم های کاربردی به جهت این امر کولرگازی می باشد. یکی از سوال های مهمی که در اینجا پیش می آید این است که نحوه راه اندازی و استفاده گرمایش کولرگازی در زمستان چگونه است؟

در این مقاله نحوه راه اندازی بخاری کولر گازی یا اصطلاحاً استفاده از کولر گازی در حالت گرمایش آموزش داده می‌شود.

کولر گازی عموماً وسیله سرمایشی نبوده و بعد از تولید هرساله به امکانات آن اضافه‌شده است. یکی از این امکانات که شدیداً مورد استفاده قرار گرفته شده است و کاربردی است استفاده از گرمایش یا قرار دادن کولر گازی در حالتی که بتوان در زمستان برای ایجاد هوای گرم از آن استفاده نمود. در این مقاله از توضیح این‌که نحوه کار این سیستم به چه صورت است خودداری می‌کنیم و فقط به روش استفاده از آن می‌پردازیم.

قبل از اقدام به راه‌اندازی سیستم گرمایش کولرگازی شما می‌بایست از اینکه در درجه اول کولر گازی شما دارای این سیستم هست یا نه مطمئن شوید چون بسیاری از مدل‌های کولرگازی تک فصله بوده و لزوماً تمامی کولرگازی‌های تولیدی دارای قابلیت سرمایش و گرمایش نیستند.

 

چگونه بفهمیم کولرگازی گرمایش دارد؟

1.مراجعه به دفترچه راهنمای کولرگازی که همراه کولرگازی به شما ارائه شده است.

2.چک کردن برچسب فنی دستگاه:

روی تمامی پنل‌های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف شده است که در این برچسب تمام مشخصات کولرگازی نوشته شده و شما با مطالعه‌ی آن به تمامی موارد ازجمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی به خوبی پی می‌برید در این برچسب‌ها عباراتی مانند Cooling و Heating مشاهده می‌کنید که گزینه اول نشان‌گر سرمایشی بودن سیستم و گزینه دوم نشان‌گر گرمایشی بودن سیستم است.

3.تنظیمات روی کنترل

البته قابل‌ذکر است که این موارد برای افراد ناآشنا و مبتدی بوده و درصورتی‌که شما یک تعمیرکار کولر گازی باشید در با یک نگاه به قطعات به گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی پی خواهید برد. بعد از مطمئن شدن از اینکه کولر گازی شما دارای سیستم گرمایش است شما باید اقدام به راه‌اندازی آن کنید.

گرمایش کولرگازی

 

چگونه کولر گازی را برای حالت گرمایش تنظیم کنیم؟

زمانی که می خواهید حالت کولرگازی را از سرما به گرما تنظیم کنید ابتدا باید گزینه cool دستگاه را به heat تغییر دهید برای تغییر حالت تنها کافی است از روی ریموت کنترل دکمه mode آن را به حالت heat تغییر دهید.

باید دقت داشته باشید که سیستم گرمایش کولر گازی با سرمایش کمی متفاوت است مثلاً زمانی که شما کولر گازی را روی گرمایش یا بخاری آن روشن می‌کنید تمام قطعات کولر گازی مثل کمپرسور و ... روشن‌شده و مشغول به کار می‌شوند ولی فن داخلی تا زمانی که گرما به یک حد تعریف‌شده نرسد روشن نخواهد شد و این زمان بین 2 تا 15 دقیقه متغیر است.

یا اینکه بعد از مدتی استفاده از کولر گازی به دلیل یخ زدن کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی بر روی حالت دیفراست رفته و فن داخلی خاموش می‌شود و عملیات یخ‌زدایی پنل بیرونی انجام می‌شود که شاید مدتی بین 2 تا 20 دقیقه به طول بیانجامد.

و اینکه کارکرد گرمایش کولر گازی به نکات بسیاری مرتبط بوده که در صورت عدم هماهنگی یا خرابی در هر یک از این بخش‌ها این سیکل با مشکل مواجه خواهد شد و نیاز به تعمیر دارد که این کار از عهده یک تعمیرکار متخصص کولر گازی برمیاید.

 

مزایا استفاده از گرمایش کولرگازی:

1. امنیت بالا زیرا مانند بخاری و سایر وسایل گرمایشی خطر آتش سوزی و گاز گرفتی را ندارد. 

2. در صورت کوچک بودن فضا برای نصب بخاری و سیستم های گرمایشی کولرگازی انتخاب بسیار مناسبی می باشد. زیرا علاوه بر اشغال نکردن فضا، تنظیم دما به صورت دقیق از دیگر مزایای این دستگاه می باشد. 

 

علت کار نکردن گرمایش کولر گازی:

در  برخی مواقع با وجود تنظیم کولرگازی ممکن است گرمایش آن به خوبی کار نکند و باد سرد از آن بوزد. در این صورت با بررسی دستگاه می توانید به مشکل آن پی ببرید که ممکن است علت آن یکی از موارد زیر باشد:

1. پایین بودن ظرفیت کولرگازی نسبت به متراژ خانه

2. ممکن است پنل خارجی دستگاه دارای نقص فنی شده باشد که در این صورت دستگاه باد گرم تولید نمی کند.

 

بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است؟

بهترین دما برای گرمایش کولر گازی در فصل زمستان بین دمای 26 تا 24 و در تابستان این دما بین 20 الی 18 درجه می باشد.

 

در این مقاله بخوانید: نحوه کارکرد کولر گازی
 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir