loader-img
loader-img-2
تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

داکت‌ اسپلیت یکی از رایج‌ترین و بهترین سیستم‌های تهویه هوا برای فضاهای مختلف است. به شرطی که به طور صحیح تنظیم شود. به ویژه در فصل زمستان که مصرف انرژی به بیشترین حد خود می‌رسد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. زیرا با اینکار بازدهی و راندمان دستگاه بهتر شده و به نوعی از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری خواهد شد. در ادامه به بررسی روش‌های تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان می‌پردازیم تا بتوانید از هوای گرم و مطبوع محیط لذت ببرید.  

 

مراحل تنظیم داکت اسپیلت برای زمستان

برای دریافت بهترین عملکرد از داکت اسپلیت نیاز است تا تنظیمات مربوطه را روی آن انجام دهید. توجه داشته باشید که پیش از انجام هرکاری ابتدا باید دستگاه را از برق خارج کنید.

 

سرویس و نظافت دستگاه

اولین مرحله تنظیم داکت اسپیلت سرویس و نظافت تمام قطعات دستگاه است. حتما از سلامت و عملکرد صحیح هر قطعه اطمینان حاصل کرده و در صورت لزوم آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. به ویژه قسمت‌هایی چون فیلتر، دریچه‌های خروجی هوا و... که نقش اساسی را در ایجاد گرمایش دارند و آلودگی آن‌ها مانع از عملکرد صحیح دستگاه می‌شود. پس از نظافت این قطعات نیز مطمئن شوید.

 

باز کردن اتصالات داخلی و خارجی آب گرم

در وهله دوم باز کردن شیرهای آب گرم و هواگیری اتصالات اهمیت پیدا می‌کند. زیرا داکت اسپیلت از طریق سیستم‌های حرارتی مرکزی کار خود را انجام می‌دهد و برای تولید هوای گرم نیاز است تا جریان آب گرم در داخل قطعات جریان پیدا کند. 

 

تغییر حالت دستگاه

در مرحله بعد نیاز است تا تنظیمات داکت اسپیلت، از حالت سرمایش به گرمایش تغییر کند. اینکار از طریق ریموت کنترل و ترموستات انجام می‌شود. به این صورت که با یک دکمه، حالت دستگاه روی Heat قرار می‌گیرد.

مراحل تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان

کنترل دریچه‌های خروجی

علاوه بر نظافت دریچه‌های خروجی داکت اسپیلت، باید حالت آن‌ها نیز تنظیم شود. دریچه‌ها بهتر است در حالت باز و نهایتا نیمه‌ باز قرار گیرند تا جریان هوا بتواند به درستی عبور کند.

 

کنترل سطح مبرد دستگاه

گاز مبرد داکت اسپیلت در تولید سرمایش و گرمایش نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین پایین آمدن سطح آن می‌تواند باعث کاهش عملکرد دستگاه شده و حتی به آن آسیب بزند. بنابراین در تنظیمات داکت اسپیلت باید این مورد را نیز بررسی کرد. 

 

عایق‌کاری مناسب

پیش از روشن کردن داکت اسپیلت حتما نقاطی که به فضای بیرونی متصل هستند را به طورکامل بررسی و عایق‌بندی کنید. اینکار کمک می‌کند تا هوای گرم در داخل محیط حفظ شده و به نوعی در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

 

تنظیم گرمایش دستگاه

اکنون نوبت به تنظیم درجه حرارت دستگاه می‌رسد. قطعا دمای مورد نظر باید براساس نیاز محیط تعیین شود. اما دمای استانداردی که یک داکت اسپیلت می‌تواند در فصل زمستان داشته باشد، بین 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. پیشنهاد می‌شود در ابتدا دمای دستگاه را روی 18 درجه سانتی‌گراد بگذارید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید تا انرژی هدر نرود. برای استفاده از گرمایش داکت اسپلیت می توانید از پکیج هم استفاده کنید که برای اطلاع از نحوه آن می توانید مقاله گرمایش داکت اسپلیت با پیکج را مطالعه کنید.

 

کلام آخر

تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان این امکان را فراهم می‌کند تا از سیستم گرمایشی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و به نوعی مصرف انرژی را به حداقل مقدار خود برسانید. البته اینکار نباید تنها در ابتدای تابستان یا زمستان انجام شود. بلکه برای افزایش طول عمر داکت اسپیلت نیاز است تا به صورت دوره‌ای و منظم عملکرد آن را کنترل کنید. حتی پیشنهاد می‌شود برای اینکار از یک تکنسین مجرب و کاربلد کمک بگیرید.  

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir