loader-img
loader-img-2
تنظیم داکت اسپیلت برای تابستان

تابستان فصلی است که در آن دما به حداکثر مقدار خود می‌رسد و نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده‌ مانند داکت اسپلیت به شدت احساس می‌شود. این نوع دستگاه‌ها اگر به درستی تنظیم شوند، می‌توانند در تابستان هوای مطبوع و خنکی را در فضای داخلی ایجاد کنند. البته شاید مصرف انرژی زیادی داشته باشند، اما می‌توانند نسبت به کولرهای آبی یا گازی، انتخاب بهتری باشند. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی در جهت تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان می‌پردازیم تا بهره‌وری بهینه‌تری از آن داشته باشید. 

 

اقدامات لازم جهت تنظیم داکت اسپیلت برای تابستان

برای تنظیم داکت اسپیلت برای تابستان نیاز است تا چند مرحله را انجام دهید:

 

اطمینان از عدم فعالیت حالت گرمایش

برای تنظیم اسپیلت ابتدا باید حالت گرمایش دستگاه و موتورخانه که منبع اصلی آن است را به طور کامل غیر فعال کنید تا بتوانید با تنظیم حالت سرمایش، جریان هوای خنک را ایجاد نمایید.

 

سرویس و نظافت قطعات

برای استفاده بهینه‌تر از داکت اسپلیت در فصل تابستان، باید از تمیزی فیلترها، پره‌ها و سیستم لوله‌کشی، اطمینان حاصل کرده و حتی در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. به ویژه فیلتر که وظیفه جلوگیری از ورود ذرات غبارآلود به داخل دستگاه را دارد و اگر به خوبی کار نکند، داکت اسپیلت بازدهی کافی را نخواهد داشت.

 

تنظیم فن داخلی

در داکت اسپلیت، فن وظیفه گردش هوا در میان قطعات داخلی را برعهده دارد و تعمیر و تنظیم سرعت آن می‌تواند تأثیر چشمگیری را روی قدرت باد خروجی داشته باشد. در تابستان، بهتر است سرعت فن روی حد متوسط خود قرار گیرد. این کار می‌کند تا جریان هوا به طور یکسان و در محدوده گسترده‌تری پخش شود.

اقدامات لازم جهت تنظیم داکت اسپیلت برای تابستان

به جهت تنظیم گرمای مورد نیاز داکت اسپلیت در فصل سرما می توانید مقاله تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان مطالعه نمایید.

 

بررسی گاز مبرد

گاز مبرد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تنظیم داکت اسپیلت است و باید در هنگام سرویس آن را کنترل کرد. زیرا اگر این گاز تمام شده و به موقع شارژ نشود، می‌تواند هزینه‌های جبران ناپذیری را ایجاد کند. 

 

تنظیم حالت دستگاه

در فصل زمستان داکت اسپیلت از طریق ترموستات روی حالت Heat قرار می‌گیرد. به همین علت در تابستان باید تنظیمات آن را به حالت Cool تغییر دهید تا بتواند سرمای مورد نیاز را تامین کند. 

 

تنظیم دما

اکنون با انجام تمام موارد بالا داکت اسپیلت برای تامین سرمایش محیط آماده است. کافیست دما را در درجه حرارت دلخواه تنظیم کنید. به طور معمول درجه حرارت تنظیم شده می‌تواند بین 24 تا 26 درجه سانتی‌گراد باشد. اما در هوای گرم و خشک می‌توانید این میزان دما را کاهش دهید. البته برای کاهش مصرف انرژی بهتر است دمای محیط داخلی به نسبت محیط خارجی تنظیم شود. 

 

کلام آخر

در تابستان، تنظیم داکت اسپلیت اگر به طور صحیح انجام شود، می‌توانید از محیطی خنک با هوایی مطبوع برخوردار شوید. انتخاب درجه حرارت مناسب، استفاده تنظیم حالت دستگاه، استفاده از تایمر، تنظیم فن داخلی و نگه‌داری و سرویس منظم، روش‌هایی برای بهره‌وری بهتر از دستگاه هستند که اجرای آن‌ها می‌تواند در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به آن موثر باشد. در هر صورت اگر قصد تنظیم داکت اسپیلت برای تابستان را دارید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا اینکار را به شکل اصولی انجام دهد.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir