loader-img
loader-img-2
بهترین مکان برای نصب رادیاتور

هنگامی که قصد دارید تا خانه جدیدی خریداری کنید و آن خانه به اصطلاح خام می باشد، یعنی این که هیچ چیزی داخلش نصب نشده است، شما دوست دارید تا آن طور که سلیقه تان هست چیدمان خانه را تکمیل کنید و یا در مکانی که دوست دارید رادیاتور ها را نصب کنید. خیلی از افراد می باشند که اصلا دوست ندارند رادیاتور شان در پذیرایی معلوم شود و می خواهد آن ها را در جایی دنج قرار دهند و به همین خاطر از افراد کاربلد و با تجربه تر در این زمینه کمک می گیرند.

اما باید این را بدانید که قرار دادن رادیاتور ها در واحد آپارتمانی و یا حتی خانه های ویلایی باید طبق اصولی قرار داده شوند و برای این کار ملاک هایی وجود دارد. پس اینطور نیست که هر فردی که دوست داشته باشد چیدمانی برای خودش انتخاب کند و رادیاتور ها را دل به خواهی نصب نماید. تیم ما در این جا است تا به شما در این زمینه کمک هایی کرده باشد و اصول و استاندارد قرار دادن رادیاتور ها را آموزش دهد تا بعده ها هیچ مشکلی از نظر لوله کشی و یا مشکلات گرمایشی خانه به وجود نیاید. رادیاتور ها در انواع مختلفی مانند رادیاتور آلومینیومی، رادیاتور فولادی، رادیاتور برقی و... موجود هستند که برای آشنایی با آن ها می توانید مقاله بررسی انواع مختلف رادیاتور را مطالعه کنید. سپس اگر شما هم جز افرادی می باشید که هنوز رادیاتور ها را نصب نکرده است این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

رادیاتور ها باید در چه مکانی نصب شوند؟

حتما مشاهده کرده اید که اکثر رادیاتور ها در مکانی نصب شده اند که سردترین نقططه خانه باشد و اگر رادیاتوری در آن جا نباشد افراد خیلی سردشان می شود و اصلا امکان ماندن در آن جا وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، کنار پنجره و یا زیر پنجره یکی از نقاطی است که حتما باید رادیاتور در آن جا نصب شود. زیرا در فصول سرد مانند پاییز و زمستان با هوایی که از بین درز های پنجره ها میاد، خیلی سرد می شود و بهتر است تا رادیاتور در کنار آن نصب شود تا تعادل دمایی ایجاد شود.

نکته ای بسیار مهم وجود دارد و آن هم این می باشد که اگر قصد دارید تا رادیاتور را زیر پنجره تان قرار دهید حتما از پرده ای کوتاه استفاده کنید. شاید با خودتان بپرسید که دلیل این کار چیست! دلیلش این است که اگر پرده بر روی رادیاتور بیفتد روند انتقال گرما، به سایر نقاط خانه توسط رادیاتور کند خواهد شد و رادیاتور مجبور است فشار بیشتری به خودش بیاورد که ممکن است در نهایت منجر به ضعیف شدن پنل شوفاژ بشود که این اصلا خوب نخواهد بود. 


پس دقت داشته باشید که پرده بهتر است 8 الی 10 سانتی متری بالاتر از پنل قرار بگیرد.  با وجود حرارت و گرمایی که رادیاتور ها در زیر پنجره از خود دارند هنگامی که هوا سرد باشد باد به هیچ وجه داخل پذیرایی نمی آید و دلیل آن هم قدرت زیاد دمای رادیاتوری است که زیر پنجره نصب شده است. با انجام چنین کاری دمای کاملا خوبی در فضای خانه به وجود آمده و هیچ سرمایی وجود نخواهد داشت.

 

نصب رادیاتور


برای اطلاع بیشتر درباره نصب دستگاه می توانید مقاله آموزش نصب رادیاتور شوفاژ را مطالعه نمایید.

 

نصب رادیاتور در فضای بزرگ خانه

خیلی از اوقات می باشد که در خانه های بزرگ به دلیل وجود فضای بازی که است سرما احساس می شود. پس باید برای چنین وضعی چاره ای اندیشید. خیلی بهتر می شود اگر در فضاهای بزرگ و باز خانه که پذیرایی دل بازی دارند رادیاتوری نصب شود تا کل آن محوطه گرم شود. با شروع فصل سرما پذیرایی هایی که متراژ بزرگی دارند آنقدر سرد می شوند که باید رادیاتور نصب شود و گرمایی از آن جا نشات بگیرد و با رفت و آمدی که در مرکز خانه به وجود می آید این گرما هم به سایر نقاط خانه منتقل شود و دمای متعادل کل خانه را فرا بگیرد.

 

مبلمان را جلوی رادیاتور قرار ندهید

اگر قصد دارید تا بهترین مکان برای نصب رادیاتور را انتخاب کرده باشید باید بدانید که پنل شوفاژ نباید پشت مبلمان باشد و هیچ راه انتقال گرمایی وجود نداشته باشد. قبلا هم مانند چنین موردی برای پرده گفته بودیم. زیرا اگر مبلمان خانه را جلوی پنل قرار دهیم هم ممکن است تا مبل شما به دلیل حرارتی که به آن می خورد پوسیده و خراب شود و هم از ورود حرارت گرما به دیگر فضای خانه جلوگیری کرده باشید.  

 

مبلمان را جلوی رادیاتور قرار ندهید

 

با توجه به فضای پذیرایی رادیاتور را انتخاب نمایید

این نکته خیلی مهم است زیرا برخی از افراد هستند که خانه شان پذیرایی کوچکی دارد اما دست به خرید شوفاژ های با ابعاد بزرگ می زنند و این باعث می شود که دمای خانه بیش از حد معمولش گرم شود که این اتفاق خوبی نیست. با در نظر گرفتن متراژ پذیرایی باید پنلی را خریداری کنید که متناسب باشد و شما می توانید با مراجعه به سایت مهاجر و با خبر شدن از انواع ابعاد رادیاتور ها و تماس با کارشناسان بهترین گزینه را تهیه کنید. البته این را هم بگوییم که این امکان برای شما فراهم شده است تا برای نصب شوفاژ های خود از  طریق همین سایت اقدام کنید. به یاد داشته باشید که رادیاتور را در محلی نصب کنید تا وقتی که مشکلی برای آن پیش آمد، تعمیرکار فضای مناسبی داشته باشد تا بتواند آن را تعمیر کند و مجبور نباشید  دکوراسیون خانه را تغییر دهید و سختی های زیادی بکشید.

 

پنل ها بهتر است نزدیک انشعابات گاز نصب شود

خیلی خوب می شود اگر شوفاژ ها نزدیک لوله های گاز باشد تا گاز سریع تر و راحت تر به پنل ها برسند و در نهایت گرما به صورت بهتری در خانه پخش شود. با بهتر رسیدن سوخت به رادیاتور ها از کندی روند انتقال گرما جلوگیری خواهید کرد و حتی از خراب شدن رادیاتور ها جلوگیری می کنید. پس سعی بر این داشه باشید تا شوفاژ ها نزدیک لوله های گاز نصب شود و مجبور نباشید بعدا دست به بنایی بزنید و لوله کشی های واحد را تغییر دهید.

 

نتیجه گیری این مطلب

ما در این مقاله بهترین مکان های نصب رادیاتور را به شما عزیزان به طور کامل توضیح دادیم و بر ضرورت انتخاب مکان درست تاکید می کنیم. زیرا اگر شما به خوبی مکان نصب رادیاتور را برگزینید باعث شده تا طول عمر پنل ها بیشتر شود، باعث شده تا رادیاتور ها به طور خیلی سریع تری گرم شوند و این گرما کل خانه را فرا بگیرد، دستگاه پکیج کمتر دچار خرابی شود و با این کار مصرف انرژی را کاهش خواهید داد. پس برای آن که دمای خوبی خانه تان را فرا بگیرد و مجبور نشوید که لوله کشی های واحد را عوض کنید تا رادیاتور در جای دیگری قرار بگیرد حتما به نکاتی که در بالا گفته شده توجه داشته باشید تا به راحتی گرما و  آسایش را برای خود به وجود بیاورید.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir