loader-img
loader-img-2
چگونه جت‌های جکوزی خود را تمیز کنیم؟

پس از سپری کردن یک روز پراسترس و خسته‌کننده، به خانه باز می‌گردید و برای کسب نشاط و برطرف کردن خستگی به سمت وان جکوزی می‌روید، درعین‌حال برای آرامش بیش‌تر تصمیم می‌گیرید همزمان با استفاده از جکوزی یک فنجان قهوه بنوشید. پس وان جکوزی را با آب داغ پر می‌کنید و جت‌های آب پرفشار جکوزی را روشن می‌کنید تا با فشار بالای جت آب، خستگی کار را از تن به در کنید. در این لحظه مشاهده می‌کنید که حباب‌ها به رنگ قهوه‌ای هستند و مقداری جرم به بیرون ریخته می‌شود. این اتفاق، علامت گرفتگی سوراخ‌های جت به‌وسیله جرم‌های باکتریایی است. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم نحوه از بین بردن این جرم‌ها را به شما یاد بدهیم. این کار را به کمک وسایل شوینده‌ای که در دسترس و ارزان‌قیمت هستند، به شما آموزش می‌دهیم.

تمیز کردن جت های جکوزی

مراحل تمیز کردن جت های جکوزی

  1. وان جکوزی را تا حدود 10 سانتی‌متر با آب داغ پرکنید، تا جایی که آب در سطحی بالاتر از سطح جت‌های خروجی آب قرار بگیرد.
  2. در گام دوم، شیر مربوط به ورودی هوا را ببندید. این کار باعث می‌شود که فقط آب به درون حفره‌های جت وارد شود. در برخی جکوزی‌ها توصیه‌شده که همزمان با آب، هوا نیز وارد حفره‌ها شود، می‌توانید برای اطمینان از روش مورد استفاده در این مرحله، از دفترچه راهنمای جکوزی خود کمک بگیرید.
  3. در مرحله‌ی سوم، حدود یک چهارم فنجان از ماده‌ای شوینده با میزان کف‌پایین استفاده کنید، سعی کنید از ماده شوینده‌ای استفاده کنید که دارای آنزیم‌های پاک‌کننده باشد. شوینده‌های اسیدی امکان خوردگی سطح وان جکوزی را فراهم می‌کنند و موجب لکه زدگی سطح وان جکوزی می‌شوند.
  4. نصف لیوان سفیدکننده را در آب حل کنید. سفیدکننده‌ها، ضدعفونی‌کننده‌های بسیار خوبی هستند. البته، برخی کارخانه‌های سازنده‌ی جکوزی، استفاده از سفیدکننده‌ها را توصیه نمی‌کنند ‌چرا که مواد سفیدکننده ممکن است واشرهای درون جت‌ها را از بین ببرد. اما در مواقعی که جرم بسیار قوی و محکم است، سفیدکننده‌ها کمک بسیار زیادی به ما می‌کنند.
  5. جت‌ها را به مدت ده الی پانزده دقیقه روشن کنید. دقت کنید که فشار جت را در بیشینه مقدار ممکن تنظیم نمایید. در این مرحله، می‌توانید جرم‌های سیاه و کثیفی را که از درون جت خارج می‌شوند، مشاهده کنید.
  6. در مرحله‌ی بعد وان را خالی کنید تا جرم‌ها خارج شوند، سپس مجددا آن را تا ترازی بالاتر از تراز جت‌ها، این بار با آب سرد پرکنید.
  7. مجدداً جت‌ها را با بیشینه فشار به مدت ده دقیقه روشن کنید. با این کار باقی‌مانده جرم درون جت‌ها را نیز خارج خواهید کرد.
  8. آب درون وان را تخلیه کنید.
  9. حال جکوزی آماده استفاده است. برای اطمینان از تمیزی جت‌ها می‌توانید چند ضربه به آن‌ها وارد کنید تا در صورت وجود بقایای جرم، آن‌ها را نیز خارج نمایید.

 

همیشه پاکیزگی خواسته مصرف کنندگان برای استفاده از هر چیزی می باشد به همین دلیل است که در جکوزی پاکیزگی جت های آن و حتی تمیز بودن استخرها اهمیت فراوانی دارد برای پاکیزگی آب استخر فیلترها نقش مهمی دارند. برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله چه نوع فیلتری برای استخر شما مناسب است؟ را مطالعه نمایید.

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir