loader-img
loader-img-2
پلنیوم باکس چیست؟

آشنایی با پلنیوم باکس 

پلنیوم باکس (Plenum Box) یکی از تجهیزاتی است که به جهت توزیع یکنواخت هوا در کانال های دستگاه های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا کانال های هوا به صورت توکار و در  فضای مخفی سقف قرار دارند به همین جهت هوا به صورت یکنواخت توزیع نمی شود. استفاده از این قطعه به یکنواخت سازی انتقال هوا کمک بسیار زیادی خواهد کرد. پلنیوم باکس ها از ورق های نیم میلی متری گالوانیزه ساخته شده اند و بر اساس طول و عرض دریچه ساخته و در سقف قرار می گیرند. 

در دستگاه های تهویه مطبوع نظیر فن کویل و داکت اسپلیت می توان از پلنیوم باکس استفاده نمود. در پروژه هایی که از چیلر و فن کویل سقفی برای فضا استفاده می کنند با بهره مندی از پلنیوم باکس فشار هوا را تنظیم و با جریام یکسان توزیع می کند. هنگام استفاده از پلنیوم باکس بهتر است که عایق کاری نیز انجام شود تا در اثر رطوبت و تعرق دچار مشکل نشود. پلنیوم داکت اسپلیت نیز به عنوان یک توزیع کننده هوا مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر زیادی در کاهش خوردگی و میزان مصرف انرژی خواهد داشت.

پلنیوم باکس

مزایا پلنیوم باکس

استفاده از پلنیوم باکس ها مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • یکی از مزایای استفاده پلنیوم باکس جلوگیری از صدا در محیط و تعرق می باشد.
  • در زیباسازی نمای فضای موردنظر تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • این امکان را فراهم می آورد تا هوا را به صورت یکسان در مسیر انتقال دهد.
  • در پلنیوم باکس ها می توان از انواع عایق صوتی و حرارتی استفاده نمود.
  • در دریچه خطی و اسلوت می توان هوارسانی یکنواخت ایجاد کرد.
  • دارای امکان تولید این محصول را در ابعاد و ضخامت های مختلف و بر اساس شرایط محیط 
  • قابلیت طراحی یک یا چند ورودی در بدنه 
  • در مکان هایی با ارتفاع زیاد نیز قابل استفاده هستند.
  • قابلیت نصب در دو حالت مختلف و نصب راحت بر روی دیوار

 

مزایا پلنیوم باکس

کاربرد پلنیوم باکس

علاوه بر مزایایی که از پلنیوم باکس ها گفته شد می توان به کاربرد های آن هم اشاره نمود. این محصول در ارتفاع زیاد نیز قابل استفاده بوده و می توان کار هوادهی را کاملا یکنواخت انجام دهد. با استفاده از آن می توان از نشت هوا و افت فشار جلوگیری نمود. هنگامی که از عایق های حرارتی و صوتی در پلنیوم باکس استفاده می شود به کاهش صدای دستگاه کمک زیادی می کند.
 

Plenum Box به همراه دریچه های اسلوت بر روی سقف کاذب نصب می گردد و در آنها هیچگونه پیچی مشاهده نمی شود. در واقع از این دستگاه برای جمع کردن هوا پشت دریچه استفاده می کنند و سپس هوا به شکل یکنواخت انتقال می یابد. همچنین در فضای بیرونی دریچه های اسلوت را به حالت خطی و طولانی طراحی می کنند و شیارهای داخلی آن تعداد واحد دریچه اسلوت را نشان می دهد.

کاربرد پلنیوم باکس


بیشتر بخوانید:  نصب صحیح داکت اسپلیت چگونه است؟

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir