loader-img
loader-img-2
مزایای پکیج شوفاژ دیواری نسبت به موتورخانه مرکزی

درست است پکیج گرمایشی مقداری از فضای آشپزخانه را اشغال می کند و همچنین در صورت عدم استفاده از پکیج فن دار، برای احتراق در این سیستم، از هوای داخل ساختمان استفاده می شود و شاید پکیج برای عده ای از مصرف کنندگان اطمینان بخش‌تر از سیستم حرارت مرکزی نباشد، اما مزایای استفاده از پکیج را نمی توان نادیده گرفت. در این مقاله به بررسی مزایای پکیج دیواری و زمینی نسبت به موتورخانه می پردازیم:

 

همچنین میتوانید در ارتباط با این که شوفاژ چگونه کار می کند؟ نیز اطلاعات مفید کسب بفرمایید

 

مزایای پکیج نسبت به موتوخانه مرکزی

  • سرعت رسیدن آب گرم به مصرف کننده در این سیستم بسیار سریع‌تر از سیستم موتور خانه است.
  • با توجه به عدم وجود مخزن ذخیره‌ی آب در این سیستم‌ها، آب گرم به صورت نامحدود در دسترس می‌باشد.
  • در مجتمع‌های مسکونی، آب گرم واحدها از هم مستقل بوده و در نتیجه مشارکتی در هزینه‌های سرویس و نگهداری موتورخانه بین ساکنین مجتمع وجود ندارد.
  • با توجه به قرار گیری دستگاه در محیط منزل (معمولا آشپزخانه) تنظیم و سرویس آن بسیار راحت‌تر بوده و نیازی به رفت و آمد به خارج از واحد نیست و درهر زمان و بر اساس نیاز ساکنین واحد، امکان روشن یا خاموش کردن دستگاه و کم یا زیاد کردن درجه آن وجود دارد.
  • به دلیل عدم وجود سیستم مشترک، در صورت خالی بودن یکی از واحدها و یا در هنگام سفر، واحد مورد نظر مشارکتی در پرداخت هزینه سوخت در مدت مورد نظر ندارد.
  • راندمان احتراق پکیج گرمایشی دو تا سه برابر بیش‌تر از سیستم موتور خانه مرکزی است و این بدان معناست که برای تولید مقدار ثابت انرژی گرمایشی، مقدار مصرف گاز در سیستم حرارت مرکزی دو تا سه برابر بیش‌تر از پکیج گازی می‌باشد. بنابراین میزان مصرف سوخت پکیج ها بسیار کم‌تر است.
  • با توجه به بالاتر بودن راندمان پکیج‌های گرمایشی، این سیستم ها اثرات مخرب کم‌تری برای محیط زیست دارند.
  • در پکیج گرمایشی، هزینه تعمیرات لوله‌ها، اتصالات و همچنین هزینه عایق‌کاری به علت کوتاه تر بودن مسیر لوله‌کشی کاهش می‌یابد و در ضمن نیازی به لوله‌کشی‌های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ از موتور خانه تا رادیاتورها نیست.
  • با استفاده از پکیج دیواری یا پکیج زمینی دیگر نیازی به اشغال فضایی بنام موتور خانه در ساختمان نخواهد بود.

 

پکیج

 

پکیج‌های شوفاژ دیواری جایگزین مناسبی برای سیستم‌های موتور خانه سنتی هستند که ضمن تامین گرمایش مطبوع و آب گرم واحدهای مسکونی، فاقد بسیاری از اشکالات و محدودیت‌های موتور خانه بوده و آسایش بیش‌تری را فراهم می‌کنند. با تولید پکیج شوفاژ، امکان استقلال واحدهای آپارتمانی و کاهش مصرف گاز فراهم شد و با آگاه شدن تدریجی خانواده ها از مزایای متعدد این محصول، استقبال از آن افزایش یافت، تا جایی که امروز بخش قابل توجهی از ساختمان‌ها برای تامین گرمایش و آب گرم به پکیج‌های شوفاژ دیواری تجهیز می شوند و تکنولوژی‌های بکار گرفته شده در بخش اتوماسیون عملکرد دستگاه‌های فوق در سالیان اخیر، باعث بهبود عملکرد و افزایش هر چه بیشتر راندمان آن‌ها گردیده است. برای اطلاع بیشتر از نکات و اصول خرید پکیج مقاله اصول خرید پکیج را مطالعه نمایید.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir