loader-img
loader-img-2
مزایای سونای پیش‌ساخته

در دنیای پرمشغله‌ی امروزی، مهم است که مکانی آرام و به دور از دغدغه برای خود داشته باشید. برای بسیاری از مردم، آن بهشت خانگی، سونای منزل آن‌ها است. سونای خانگی راه خوبی برای تعادل برقرار کردن در زندگی و رهایی از تنش است و مزایای زیادی برای سلامتی فرد دارد. علاوه بر سونا استفاده از استخر نیز گزینه خوبی می باشد اما نظافت و تمیزی آن به جهت سلامتی شما مهم خواهد بود به همین دلیل اگر آب استخر شما کدر شده می توانید با مطالعه مقاله علت کدر شدن آب استخر از دلیل آن مطلع و برای حل آن اقدام نمایید.

 

سونای خانگی چیست؟

سونای خانگی اتاقی کوچک در منزل شماست که گرمای خشک یا مرطوب تولید می‌کند. در سونای خانگی معمولاً یک یا چند نیمکت برای نشستن وجود دارد و دما غالباً از 100 درجه فارنهایت بیش‌تر می‌شود.

 

مزایای سوناهای خانگی 

10 تا 20 دقیقه نشستن در سونا نتایج فیزیکی معادل با همین مدت‌زمان ورزش هوازی را فراهم می‌آورد. ضربان قلب شما را بالا می‌برد و تأثیری مشابه پیاده‌روی با سرعت‌بالا دارد. سونا گردش خون در اندام را بهبود می‌بخشد. زیادشدن گردش خون به زیبایی رنگ پوست کمک می‌کند. بالا رفتن دمای بدن در اثر ماندن در سونا با عفونت‌ها مبارزه می‌کند و بسیاری بر این باورند که تعرق زیاد در سونا اثر سم‌زدایی دارد.

 

مزایای استفاده از سونای نیمه ساخته‌شده

سونای نیمه ساخته‌شده توسط تولیدکننده ساخته‌شده است و به‌سادگی در خانه مونتاژ می‌شود. استفاده از این نوع سونا نسبت به اینکه سونا را خودتان از ابتدا بسازید مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای اصلی سونای نیمه ساخته‌شده زمان برپایی آن است. علاوه بر زمان کوتاه، برپایی آن آسان نیز هست. ساختن سونا توسط خودتان امری زمان‌بر بوده و به ابزارآلات گران‌قیمتی نیاز داشته و همچنین به توانایی‌ها و تجربیات نجاری نیازمند است.
یکی دیگر از مزایای سونای نیمه ساخته‌شده این است که سیم‌کشی‌ها و لامپ‌های آن از پیش نصب‌شده است. این در حالی است که وقتی شما سونای خود را می‌سازید، باید یک برق‌کار استخدام کنید تا کار سیم‌کشی را انجام دهد. بسیاری از مردم از قابلیت قابل‌حمل بودن سونای نیمه ساخته لذت می‌برند. اگر شما در منزل خودتان زندگی نمی‌کنید یا برنامه دارید که به‌زودی نقل‌مکان کنید، می‌توانید سونای نیمه ساخته‌شده را با خود حمل کنید. اگر یک‌بار در خانه‌ی خود از سونا استفاده کنید دیگر هرگز نمی‌توانید بدون آن نقل‌مکان کنید.

مزایای استفاده سونای پیش ساخته

ملاحظاتی پیرامون سونای نیمه ساخته‌شده

سونای نیمه ساخته‌شده معایب چندانی ندارد، ولی قطعا مواردی برای ملاحظه قبل از خرید وجود دارد. برخی از موارد در ادامه آمده است:

 

قطعات سونای نیمه ساخته‌شده چه اندازه‌ای دارند؟

باید به این نکته توجه کرد که قطعات سونا از درب خانه شما به‌راحتی عبور کنند. بیش‌تر شرکت‌های تولیدکننده سوناهای نیمه ساخته‌شده در فرایند جابجایی، نصب و راه‌اندازی به شما کمک می‌کنند. ولی برای اطمینان، قبل از خرید اندازه‌ها را بررسی کنید. درحالی‌که مزیت قابل‌حمل بودن یکی از نکات اصلی در فروش سونای نیمه ساخته‌شده است، برخی فکر می‌کنند که سونا می‌تواند ارزش خانه را افزایش دهد. سونا، برخلاف استخر جزء امکانات مناسب برای هرکسی نیست. برخی خریداران احتمالی خانه، ممکن است از مزایای سونا اطلاع نداشته باشند و به خاطر وجود آن از خرید خانه شما پشیمان شوند. داشتن یک سونای از پیش‌ساخته شده امکان حمل و حذف آن از خانه را فراهم می‌سازد.

داشتن یک سونا استرس شما را کاهش می‌دهد، ولی درصورتی‌که خودتان یک سونا بسازید، ممکن است مجبور به تحمل کردن مشکلات زیادی شوید. در کنار تمام دردسرهایی که ممکن است داشته باشید، استرس یافتن متخصصین ساخت سونا، برق‌کارها و یافتن مواد و تجهیزات لازم هم به شما اضافه می‌شود. همچنین باید نگران تأثیر سونا بر فروش خانه‌ی خود باشید. خرید یک سونای پیش‌ساخته شده، علاوه بر از بین بردن تمامی این مشکلات، به کاهش استرس روزانه شما نیز کمک می‌کند. یک سونای خانگی باید استرس شما را از بین ببرد، نه اینکه آن را زیاد کند.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir