loader-img
loader-img-2
راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

برای بهره گیری و استفاده از کولرگازی نیاز به ریموت کنترل می باشد. که با استفاده از آن بتوانید از تمامی امکانات کولرگازی به بهترین نحو ممکن بهره مند شوید. اما سوالی که برای مصرف کنندگان پیش می آید این است که نحوه کار ریموت کنترل کولرگازی چگونه است؟ هر یک از دکمه های کولرگازی چه کاری انجام می دهند؟ ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. هر نوع کولرگازی که خریداری می کنید مجهز به یک ریموت کنترل می باشد که همراه دستگاه به مصرف کنندگان عزیز ارائه می گردد.
ریموت کنترل به شما کمک می کند که تنظیمات مربوط به دستگاه را به راحتی انجام دهید. البته ریموت کنترل های هر دستگاه با برند های مختلف متفاوت است اما عملکرد اصلی آن ها یکسان می باشد.

 

انواع مود های کنترل کولر گازی

برای اطلاع از نکات مهم نصب کولر گازی و اسپلیت مقاله موردنظر را مطالعه نمایید.

دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

دکمه روشن و خاموش

دکمه روشن و خاموش که با نام های START/STOP یا on/off هم شناخته می شوند. این دکمه برای روشن کردن و خاموش کردن دستگاه استفاده می گردد.

 

دکمه Mode

این دکمه از اصلی ترین دکمه های ریموت کنترل است که برای تنظیم حالت کار کولرگازی مورد استفاده قرار می گیرد. که چهار حالت دارد و برای استفاده از هر حالت تنها کافیست دکمه مود را فشار دهید. حالت های دکمه mode شامل موارد زیر می باشد:

 

حالت عملکرد Cool

 این تنظیماتی است که بیشتر ما با کولر گازی مرتبط می‌دانیم. در این حالت کولر گازی شما کمپرسور را روشن می کند و هوای سرد را به داخل اتاق می راند. هنگامی که سنسور دمای داخلی  حس کرد که دمای مورد نظر رسیده است، کمپرسور خاموش می شود و فقط فن کار می کند.
 
این حالت پر انرژی ترین حالت کنترل از راه دور کولر گازی شما است. هر چه درجه حرارت پایین تر تنظیم شود، مدت زمان کارکرد کمپرسور بیشتر می شود. با انتخاب این حالت توسط دکمه mood علامتی که بر روی ریموت کنترل نمایش داده می شود یک دانه برف می باشد.

حالت عملکرد Cool

حالت عملکرد fan

 هنگامی که حالت فن فعال می شود، فن داخلی در اسپلیت هوا را در داخل اتاق به گردش در می آورد. این کار بدون هیچ گونه خنک کننده ای انجام می شود، مانند یک فن معمولی در فصل بهار یا پاییز که اکثرا نیازی به تولید گرم یا سرما نمی باشد و ما تنها نیاز به گردش هوا در محیط داریم از حالت fan استفاده می کنیم.
مزیت اصلی استفاده از حالت فن در کولر گازی صرفه جویی آشکار در انرژی به دلیل عدم وجود عملکرد کمپرسور است.

حالت عملکرد fan

حالت عملکرد Dry

 اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، مطمئناً با تنظیم حالت خشک در کنترل کولر گازی خود آشنا خواهید بود. زمانی که یک روز مرطوب است، اما خیلی گرم نیست، و عرق روی پیشانی‌تان می‌غلتد، این حالت شماست.
در این حالت فن داخلی به صورت کند کار کرده و برای زمانی که هوا رطوبت زیادی دارد و شرجی شده انتخاب مناسبی است. زیرا با انتخاب این حالت کولرگازی در حالت رطوبت گیر قرار می گیرد. با انتخاب این حالت علامت قطره آب نمایش داده می شود.

حالت عملکرد Dry

حالت عملکرد Het

در فصل زمستان برای گرم کردن محیط از حالت heat دکمه مود استفاده می شود. این حالت برعکس حالت cool می باشد و با انتخاب آن علامت خورشید یر روی ریموت کنترل نمایش داده می شود. در این حالت جریان هوا در داخل واحد تهویه مطبوع برعکس می شود. این بدان معنی است که هوای گرم به جای دمیدن به محیط وارد اتاق می شود.
از طرف دیگر هوای سرد از بیرون خارج می شود. هوای گرم توسط کمپرسور تامین می شود که در حال حاضر کار می کند. به جای هوای خنک، کمپرسور اکنون هوای گرم را تامین می کند و آن را برای ماه های سردتر تنظیم می کند.

حالت عملکرد Het

حالت عملکرد Auto

این حالت به معنای عملکرد دستگاه به صورت اتوماتیک است. این حالت برای زمانی که کسی در منزل یا محیط کار حضور ندارد کاربرد خوبی دارد زیرا با قرار دادن کولرگازی به این حالت دستگاه خودش سرما و گرما تشخیص داده و بر اساس آن دمای محیط را تنظیم می نماید. مانند حالت خنک، حالت خودکار موجود در کنترل از راه دور کولر گازی شما برای رسیدن به یک نقطه تنظیم دمای مشخص و حفظ آن عمل می کند.
AC به طور خودکار سرعت کمپرسور و فن را نسبت به دمای فعلی اتاق تنظیم می کند. هنگامی که دمای مورد نظر به دست آمد، کمپرسور خاموش می شود و سرعت فن نیز به طور خودکار توسط AC تنظیم می شود. هنگامی که دما دوباره از نقطه تنظیم تغییر کرد، کمپرسور دوباره روشن می شود و فن به گونه ای تنظیم می شود که دمای مورد نظر بلافاصله به دست آید.
گاهی اوقات حتی فن پس از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می شود و حتی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

حالت عملکرد Auto

حالت عملکرد Echo mode

برای تنظیم حالت صرفه جویی در مدل های کولرگازی اینورتر از دکمه Econo استفاده می شود.
این حالتی است که همه ما دوست داریم! تقریباً هر ریموت کنترل مدرن تهویه مطبوع اکنون آن را دارد. با استفاده کارآمد از کمپرسور و فن کار می کند تا حداقل انرژی برای رسیدن به دمای مطلوب مصرف شود. تولید کنندگان مختلف از تکنیک های متفاوتی برای این امر استفاده می کنند.
برخی دمای مورد نظر را چند درجه بالاتر از انتخاب شما تنظیم می کنند. وقتی AC به این دما رسید، کمپرسور خاموش می شود اما سرعت فن حفظ می شود. این برای دستیابی و حفظ دمای مورد نظر، اما بدون مصرف انرژی اضافی عمل می کند.

حالت عملکرد Echo mode

دکمه Turbo

این دکمه برای زمانی اسن که می خواهید کولرگازی شما با بیشترین قدرت خود کار کند. به این دکمه حالت jet cool نیز می گویند.
دقیقاً برعکس حالت اکو، حالت توربو برای دستیابی به دمای مطلوب در کمترین زمان ممکن تمام می شود. حداکثر توان در این حالت استفاده می شود، کمپرسور و فن با شیب کامل کار می کنند.
این حالت با نام های جت، قدرتمند، سریع یا پرقدرت نیز شناخته می شود.
همانطور که ممکن است حدس بزنید، مصرف انرژی در این تنظیمات بسیار زیاد است و عاقلانه است که فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید. این می تواند زمانی ایده آل باشد که هوا بسیار گرم یا بسیار سرد است و هنگامی که دما پایین آمد می توانید آن را خاموش کنید.

حالت عملکرد Freeze Protection (FP) Mode

این حالت به عنوان Min نیز شناخته می شود. گرما، 8 درجه سانتیگراد، یا حرارت کم (LH). در این حالت کارکرد، کولر گازی با حداقل قدرت، روی حالت گرما کار می کند تا هوای گرم را در یک اتاق دمیده کند.
دمای آن در حدود 46 فارنهایت (بسته به سازنده AC) برای جلوگیری از نقاط انجماد حفظ می شود. چنین ویژگی برای خانه هایی در آب و هوای بسیار سرد و جایی که فضای داخلی برای مدت طولانی تری اشغال نمی شود، مناسب است.
پس از فعال سازی، حالت محافظت در برابر یخ زدگی از نزدیک شدن دمای داخلی اتاق به نقطه انجماد جلوگیری می کند.
کولرهای گازی با کمترین ظرفیت کار می کنند و حداقل مصرف برق را تضمین می کنند. این حالت به جلوگیری از آسیب به تجهیزات حساس الکتریکی و لوله های آب در هنگام سرمای شدید کمک می کند. دمای محیط انجماد بالا از آن جلوگیری می کند. این باعث می شود آن را برای برنامه های کاربردی در گاراژها یا بیرون خانه ها / سوله ها، که در آن اشغال حداقل است، اما بالاتر از انجماد، درجه حرارت ضروری است، ایده آل است.

حالت عملکرد Freeze Protection (FP) Mode

حالت عملکرد Self-Clean Mode

با استفاده مداوم، کثیفی می تواند در داخل دستگاه تهویه مطبوع شما جمع شود و در نتیجه میکروارگانیسم های مضر در هوا منتقل شود. حالت خود تمیز کردن یا تمیز کردن خودکار با حذف رطوبت داخل واحد گرمایش/سرمایش شما از رشد باکتری های معلق در هوا جلوگیری می کند.
این حالت در آب و هوای با رطوبت بالا ناجی است. اواپراتور شما را تمیز و خشک می کند و AC شما را برای عملیات بعدی تازه نگه می دارد.
حالت خود تمیز کردن در واحد HVAC به شما این رضایت را می دهد که هوایی که در آن تنفس می کنید تمیز است. عملکرد خود تمیز کردن را می توان در حالت های خنک و خشک و در برخی مدل ها گرما نیز استفاده کرد. پس از فعال شدن حالت، AC حدود 30 دقیقه کار می کند و پس از آن به طور خودکار خاموش می شود.
زمان بندی می تواند بر اساس سازنده متفاوت باشد و می توانید برای مدت زمان دقیق به دفترچه راهنمای کاربر دستگاه خود مراجعه کنید

حالت عملکرد Self-Clean Mode

حالت عملکرد Follow-Me Mode

با فناوری جدید HVAC، لازم نیست با دمای ناسازگار اتاق یا نقاط هوای گرم دست و پنجه نرم کنید. با حالت Follow-Me، در دستگاه های تهویه مطبوع مانند Midea، کنترل از راه دور AC شما به عنوان یک ترموستات عمل می کند. معمولاً یک سنسور دما در AC شما قرار دارد، اما با یک کنترل از راه دور Follow-Me، یک ترموستات داخلی نیز در کنترل از راه دور AC شما وجود دارد.

هنگامی که حالت Follow-Me فعال می شود، واحد تهویه مطبوع دمای منطقه ای را که کنترل از راه دور قرار دارد می خواند و بر اساس آن خنک/گرم می شود. این عالی است زیرا دمای اتاق می تواند از یک سر اتاق به انتهای دیگر بسیار متفاوت باشد. با تشخیص صحیح دمای ناحیه ای که می خواهید سرد/گرم شود، بهتر می توانید به سطح دمای دلخواه خود برسید.


AC با توجه به دمای اطراف کنترل از راه دور AC شما سرد/گرم می شود. Cielo Breez Plus، یک کنترلر هوشمند AC، از این ویژگی پشتیبانی می کند. هنگامی که حالت Follow-Me را با استفاده از برنامه Cielo Home فعال می کنید، کنترلر هوشمند شما به عنوان ترموستات عمل می کند.

در برخی از کولرها، این حالت عملکرد کمی متفاوت دارد. در اینجا، لازم نیست منتظر بمانید تا کل اتاق سرد/گرم شود تا احساس راحتی کنید. حالت Follow-Me AC جریان هوا را به سمت شما هدایت می کند. این حالت در برخی از مدل های کولر گازی با نام i-Feel نیز شناخته می شود.

در این تهویه مطبوع، یک فناوری حسگر دوگانه داخلی، حرکت را حس می کند و سپس جهت جریان هوا را متناسب با آن تغییر می دهد. جهت بعد از هر 3 دقیقه به روز می شود. برای فعال کردن این ویژگی، از کنترل از راه دور خود استفاده کنید و دکمه Follow-Me را فشار دهید و به سمت دستگاه خود اشاره کنید.

حالت عملکرد Follow-Me Mode

دکمه Temp

این دکمه برای تنظیم حرارت (دما) به کار می گیرد. بهترین دما که متعدل دمای بدن انسان است دما با بازه 22 الی 25 می باشد به همین علت بهتر است کولرگازی خود را بر روی این دما تنظیم نمایید. برای کم و زیاد کردن دما از دکمه + و - استفاده می گردد.

 

دکمه Fan Speed

این دکمه به جهت تنظیم سرعت کولرگازی بر روی ریموت کنترل تعبیه شده است که برای تنظیم هر یک از سرعت‌های کم، متوسط و زیاد دستگاه با زدن چند بار این دکمه صورت می گیرد.

 

دکمه Swing

برای تنظیم پره های کولرگازی به سمت بالا  یا پایین از دکمه Swing استفاده می شود. همچنین در برخی از ریموت کنترل ها نیز دکمه ای برای تنظیم پره ها به سمت راست و چپ هم وجود دارد.

 

دکمه Timer

اگر می خواهید کولرگازی در زمان خاصی روشن یا خاموش شود تنها کافی است با استفاده از این دکمه زمانش را مشخص کنید تا دستگاه به صورت خودکار در آن زمان مشخص شده خاموش یا روشن گردد.

 

دکمه Set

اگر بخواهید عملکرد timer را کنسل یا تنظیم کنید باید از دکمه SET (تنظیم) استفاده کنید.

 

دکمه Sleep

دکمه SLEEP را دکمه TIME UP نیز می گویند که برای خاموش کردن خودکار دستگاه از آن استفاده می شود.

 

دکمه Reset

بعد از تعویض باتری یا قبل از تنظیم ساعت به جهت ریست کردن باید از دکمه RESET استفاده گردد.

 

دکمه clock

برای تنظیم کردن ساعت کولرگازی از دکمه CLOCK استفاده می‌شود.

 

دکمه کنترل درجه حرارت

برای کنترل درجه حرارت و بررسی دمای اتاق از این دکمه استفاده می شود که با فشردن آن می توانید دمای محیط مورد نظر خود را بفهمید.

 

دکمه plasma

بعضی از کولرهای گازی مجهز به فیلتر پلاسما هستند که به کمک آن هوا از ویروس و باکتری تمیز می گردد بنابرایت برای فعال کردن این حالت دکمه PLASMA بر روی ریموت کنترل تعبیه شده است.

 

دکمه Dimmer

با فشردن دکمه Dimmer تمامی نمایشگرهای پنل داخلی دستگاه خاموش شده و سپس با فشردن هر دکمه دیگر پنل دستگاه دوباره روشن می شود.

 

 علامت های کنترل کولر گازی در بعضی از موارد متفاوت میباشد که میتوانید در عکس زیر مشاهده بفرمایید

علامت های کنترل کولر گازی

روش فعالسازی Second Remote

کولر گازی ها می‌توانند دارای دو ریموت کنترل باشند. که یکی از ریموت کنترل ها ریموت کنترل اصلی می باشد که همراه کولرگازی است. و دیگری که ریموت اصلی نیست را Second Remote می گویند که اگر شما ریموت کنترل خود را گم کنید و یا به هر علتی خراب شود می توانید از از سکند ریموت خود استفاده کنید. این ریموت کنترل تمامی قابلیت های ریموت کنترل اصلی را داراست. 

ریموت کنترل کولرگازی

قفل کودک کولرگازی

شما می توانید در صورت نیاز از قفل کودک نیز استفاده کنید که طریقه فعال کردن آن در بیشتر مدل های کولرگازی به این شکل است که باید کلید مثبت و منفی را همزمان فشار دهید و چند ثانیه آن را نگه دارید به این صورت است که قفل کودک فعال و یا غیرفعال می شود.

 

ریموت کنترل های همه کاره

در صورتی که ریموت کنترل کولر گازی شما خراب شده و نتوانستید مانند مدل قبلی خود را پیدا کنید می توانید از ریموت کنترل های همه کاره استفاده کنید. این نوع کنترل ها ببرای تمامی مدل ها و برند های کولرگازی قابل استفاده هستند و کارآیی آن ها با مدل اصلی تفاوتی ندارد.

 

نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی زمان بهم ریختگی تنظیمات دستگاه

اگر تنظیمات کولر گازی شما بهم خورد و با مشکل مواجه شدید می توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر در فصل تابستان اسپلیت توانست هوای خنک را به خوبی پرتاب کند ممکن است تنظیمات سیستم اشتباه باشد. برای رفع این مشکل ابتدا کولر را خاموش کرده و برق اصلی را قطع نمایید، سپس باتری کنترل گازی را جدا کرده و دوباره جای گذاری کنید. دکمه روشن را بزنید و اسپلیت را بر روی حالت COOL تنظیم نمایید.

بعد از انجام این کار دکمه خاموش ریموت کنترل را بزنید و فیوز اصلی کولر گازی را وصل کنید. حالا با استفاده از ریموت کنترل دستگاهتان را روشن کنید. کمی صبر کرده و سپس با فعال شدن سرمایش کولر گازی باید بد سر را احساس کنید. اگر همچنان مشکل شما رفع نشد بدین معناست که دستگاه شما مشکلی دیگری دارد و باید از یک کارشناسان باتجربه برای تشخیص و رفع بگیرید.

 

نرم افزار کنترل کولر گازی

یکی دیگر از راه هایی که می توانید با آن کولرگازی خود را تنظیم کنید دانلود نرم افزار ریموت کنترل کولر گازی و نصب آن بر روی تلفن همراه خود می باشد.

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی

راهنمای استفاده از ریموت کنترل ال جی

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

راهنمای استفاده از ریموت کنترل سامسونگ

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

ریموت کنترل هایسنس

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی جنرال

ریموا کنترل جنرال

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی جنرال گلد

راهنمای کنترل کولر گازی جنرال گلد

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی گری

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی گری

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ایوولی

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ایوولی

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی زانتی

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی زانتی

 

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی یونیوا

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی یونیوا

 

سوالات متداول

تکنولوژی استفاده شده در ریموت کنترل کولر گازی

نحوه عملکرد ریموت کنترل کولر گازی اکثر کنترل از راه دور کولر گازی به فناوری مادون قرمز (IR) متکی هستند. یک کنترل از راه دور پالس های نور مادون قرمز را ساطع می کند و این پالس ها توسط گیرنده ای که معمولاً در خود کولر گازی  قرار دارد شناسایی می شوند. پرتوهای مادون قرمز نور با چشم غیرمسلح نامرئی هستند.

 

کنترل کولر گازی عمل نمیکند؟

اگر حتی پس از قرار دادن باتری ها به روش صحیح باز هم کار نمی کند، ممکن است بین باتری ها و کنتاکت های فلزی کثیفی یا انسداد ایجاد شود. درپوش پشتی را دوباره بلغزانید، باتری ها را بردارید و با استفاده از یک پنبه ای آغشته به ایزوپروپیل الکل، هرگونه کثیفی یا گرد و غبار روی تماس ها را تمیز کنید.

کنترل دارای مادون قرمز میباشد که با چشم غیر مسلح نمیشود آن را دید پس موبایل خود را روی حالت دوربین قرار داده و دوربین را جلوی کنترل بگیرید و یکی از دکمه های کنترل را فشار دهید اگر نوری را در صفحه موبایل خود مشاهده کردید به این معنی است که کنترل سالم میباشد و اگر نوری مشاهده نکردید باتری ها را عوض کنید شاید مشکل حل شود.

 

منبع:https://www.cielowigle.com

دیدگاه شما
رضوانی رضوانی
12 مرداد 1401

سلام و خسته نباشید مقاله بسیار مفید و کاربردی بود و مشکلی که داشتم تونستم حل کنم ممنون

تهویه مهاجر تهویه مهاجر

سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم

2020 © Copyright - almaatech.ir