loader-img
loader-img-2
داکت اسپیلت کم مصرف

در سال‌های اخیر تولید سیستم‌های تهویه هوا رو به افزایش است. اما همچنان سیستم‌های کم مصرف یکی از گزینه‌های اصلی برای منازل هستند. مانند داکت اسپلیت کم مصرف که به عنوان یک سیستم پیشرفته و کارآمد، باعث کاهش مصرف انرژی و دریافت بازدهی بهتر می‌شود. عملکرد این دستگاه به این صورت است که وقتی اتاق به دمای مطلوب خود می‌رسد، اینورتر داکت اسپلیت، سرعت موتور را کاهش داده و دمای اتاق را ثابت نگه می‌دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های برجسته داکت اسپلیت کم مصرف می‌پردازیم.

 

داکت اسپیلت کم مصرف چه ویژگی‌هایی دارد؟

داکت اسپیلت کم مصرف با فناوری‌های مدرنی که در طراحی خود دارد، می‌تواند مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. از جمله عواملی که به این موضوع کمک می‌کند عبارتند از:

 

کمپرسور متغیر سرعت 

داکت اسپیلت کم مصرف معمولا دارای کمپرسورهایی است که قابلیت تنظیم سرعت دارند. بنابراین می‌توان با توجه به نیاز و شرایط محیط سرعت هوای خروجی را تنظیم کرد. این نوع سیستم‌ها انرژی خود را به حالت دقیق و بهینه مصرف می‌کنند و به نوعی باعث کاهش مصرف انرژی خواهند شد.

 

کاهش صدا و نویز

این نوع داکت اسپیلت‌ها با قطعات بسیار پیشرفته‌ای ساخته می‌شوند و از این جهت سطح ارتعاش و صدا را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. این ویژگی بسیار مهم است. زیرا دستگاه ممکن است در تمام طول روز روشن باشد و نباید آرامش ساکنین را از بین ببرد.

 

ویژگی های داکت اسپلیت کم مصرف

کاهش مصرف انرژی

در داکت اسپیلت کم مصرف، کمپرسور به تدریج شروع به فعالیت کرده و در صورت نیاز و برای حفظ دمای محیط، برق بیشتری را دریافت می‌کند. این موضوع باعث شده تا اسپیلت اینورتر نسبت به نوع معمولی انرژی بسیار کمتری مصرف کند و تا حدودی هزینه‌های برق را کاهش دهد.  

 

استفاده از کمپرسورهای با کارایی بالا

کمپرسورهای موجود در داکت اسپیلت کم مصرف همانطور که گفته شده با کیفیت بسیار بالایی ساخته می‌شوند و همین موضوع نیز باعث افزایش بازدهی دستگاه و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

 

مجهز به سیستم کنترل هوشمند

سیستم کنترل هوشمند در داکت اسپیلت کم مصرف بسیار مهم است. زیرا این ویژگی کمک می‌کند تا سیستم با توجه به شرایط محیط، نیاز به تهویه هوا را تشخیص دهد و به طور خودکار عملکرد مناسبی را تنظیم کند. این موضوع نیز به شدت روی کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار است.

 

کلام آخر

در نهایت با توجه به تمام ویژگی‌هایی که در مورد داکت اسپیلت کم مصرف مطرح کردیم، قطعا این دستگاه گزینه بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تری است که می‌توان برای منازل، واحدهای اداری و تجاری و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده کرد. طول عمر این نوع سیستم‌ها نسبت به مدل‌های معمولی بالاتر است. زیرا در طول روز به طور مداوم روشن و خاموش نمی‌شوند که بخواهند به قطعات داخلی آسیبی وارد کنند. البته توجه داشته باشید که این اسپیلت باید با توجه به شرایط و متراژ محیط انتخاب شوند تا بازدهی کافی را داشته باشند. 

 

همچنین اگر می خواهید بدانید مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت چه فرقی باهم دارند می توانید مقاله مقایسه مصرف برق کولر گازی با داکت اسپلیت را مطالعه نمایید.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir