loader-img
loader-img-2
خنکی سریع و بی دردسر با کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل چیست

کولر گازی پرتابل به صورت قابل حمل بوده و و به دیوار یا سقف نصب نمی شود. جابه جایی آسانی داشته و در انواع مدل ها و سایز ها طراحی شده است که برا خنک کردن اتاق مناسب خواهد بود. بنابراین با شروع فصل گرما دغدغه مردم برای مقابله با این گرما در منزل و محل کارشان بیش‌تر می‌شود. عده‌ای به کولرهای آبی رو می‌آورند و عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند خنکای مطبوع‌تری را تجربه کنند و به کولر گازی رو می‌آورند.

شاید گفتگو در مورد مزایای کولر گازی بارها و بارها به گوش شما رسیده باشد و حتی در سایت خود ما نیز مقالات مفصلی راجع به آن ثبت شده است اما به طور خلاصه می‌توان از مهم‌ترین مزایای کولر گازی به سرمایش مطبوع و بدون رطوبت، عدم ورود هوای آلوده بیرون از منزل به داخل و خنکی سریع در چند لحظه را خاطر نشان کرد. اما در برخی از منازل یا محل‌های کار امکان نصب کمپرسور کولر گازی در بیرون وجود ندارد یا محل مورد نظر به صورت موقت استفاده می‌شود و ممکن است نقل مکان انجام گیرد در اینجا پیشنهاد ما برای خنکی سریع، مطبوع و بی دردسر شما کولر گازی پرتابل می‌باشد.

 

نحوه کارکرد کولر گازی پرتابل

همانطور که می‌دانید کمپرسور در کولر گازی پرتابل داخل خود دستگاه می‌باشد و این بدین معنی است که کولر گازی قابل حمل نیاز به نصب کمپرسور جداگانه ندارد. در کولر گازی پرتابل دو موتور وجود دارد که یکی جریان هوا خنک را از بالا انتقال می‌دهد و دیگری جریان هوای گرم تولید شده از کمپرسور را از پایین و پشت دستگاه خارج می‌کند. پس به همین علت در جایی که کولر گازی پرتابل قرار می‌گیرد نیاز به یک دریچه برای خروج باد داغ کمپرسور داریم.

کارکرد کولر گازی پرتابل

در این مقاله بخوانید: انواع کولر گازی
 

مزایای کولر گازی پرتابل

شاید یکی از مزایایی که از کولرگازی پرتابل به عنوان خنکی بی دردسر یاد می‌کنیم همین نصب آسان می‌باشد. یکی از معضلات مصرف کننده‌ها نصب کولر گازی می‌باشد که جدا از هزینه تقریبا بالای آن نیاز به جا نمایی برای محل کمپرسور، سیمکشی مجزا برای برق کولر و ... را دارد. در کولر گازی پرتابل شما دیگر نیازی به تحمل برای فرستاده شدن نصاب ندارید و به راحتی با اتصال دستگاه به پریز برق معمولی و ایجاد محلی برای وصل لوله قابل انعطاف دستگاه به بیرون از محیط برای تخلیه باد داغ ایجاد شده کمپرسور دستگاه کولر گازی پرتابل شما آماده استفاده می باشد. یکی از مزایای کولر گازی قابل حمل جدید عدم نیاز به لوله آب درین برای خروج آب حاصل از تعرق می باشد. در محفظه‌ای ذخیره می‌شود و در صورت پر شدن محفظه با پیغام خطایی به شما اطلاع می‌دهد که با وصل کردن شلنگ مخصوص این آب تخلیه گردد.

 

معایب کولر گازی پرتابل

در کنار مزایای منحصر به فرد و عملکردی کولر گازی قابل حمل قطعا معایبی نیز نهفته است که از جمله آن می‌توان به صدای آن اشاره کرد، طبیعی است که با توجه به اینکه کمپرسور همراه دستگاه می‌باشد و جدا از دستگاه نصب نمی‌گردد صدای کمپرسور نیز شنیده خواهد شد اما برای رفع این مشکل شرکت‌های تولید کننده کولر گازی قابل حمل توانسته‌اند با ایجاد عایق مناسب و تکنولوژی به روز صدای تولید این دستگاه را به حداقل و حدود 44 دسی بل برسانند. از معایب دیگری که می‌توان برای کولر گازی پرتابل ذکر کرد عدم پشتیبانی از متراژهای بیش از 30 متر برای سرمایش و گرمایش می‌باشد و خوب این به این دلیل است که کولر گازی پرتابل در بزرگترین حالت 14000 Btu/hr می‌باشد که در صورت استفاده از کمپرسور قوی‌تر دیگر امکان قابل حمل بودن را نخواهد داشت.

انواع کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل برای چه کسانی مناسب است؟

به نظر کارشناسان شرکت تهویه مهاجر کولر گازی پرتابل برای واحدهای کوچک که به صورت سوئیت می‌باشند یا اتاق خواب منازل یا اتاق‌های کوچک مکان‌های اداری و مغازه‌های با متراژ کم‌تر از 30 متر مربع مناسب می‌باشد. شاید بتوان گفت کولر گازی قابل حمل بهترین انتخاب برای کسانی است که امکان نصب کمپرسور را بیرون از واحد خود ندارند مثل مغازه‌های پاساژها یا منازل در برج‌های مسکونی. شاید به طور کلی بتوان گفت کولر گازی پرتابل بهترین دستگاه برای کسانی است که خنکی سریع، مطبوع و بی‌دردسر را خواهان هستند.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir